Opublikowano Dodaj komentarz

Sidhasana – zapraszamy na film nr 043

Zapraszamy na film o numerze 043. Znajdziecie tam rozluźniającą, a zarazem rozciągającą pracę z biodrami mającą na celu zwiększenie ruchomości w tym obszarze, uwieńczoną nauką i wykonaniem jednej z najbardziej polecanych asan do medytacji – Siddhasany.

„Siddhasana jest jedną z najważniejszych asan (jedną z najlepszych wśród 8 400 000 asan), której praktyka oczyszcza 72 000 nadi w ciele. Ten, kto opanował siddhasanę, ten zdobył Jaźń. Jest ona najważniejszą asaną do opanowania oddechu, powściągnięcia zmysłów, koncentracji, medytacji i poznawania najgłębszej Jaźni”, Joga doskonała dla kobiet; Gita S. Iyengar

Z czysto fizycznego punktu widzenia asana ta:

  • pomaga usunąć sztywność  w kolanach i kostkach
  • tonizuje narządy burza i dolny odcinek kręgosłupa
  • daje umysłowi stałość, uwagę i czujność
Opublikowano Dodaj komentarz

Parivrtta-parsvakonasana – film o numerze 067

W załączeniu przedstawiamy zwiastun do  filmu o numerze 067, zawierający praktykę podstawowych pozycji stojących, przygotowujących do  wykonania Parivrtta-parsvakonasany, która zarówno jest skrętem, jak i pozycją stojącą. Jej praktyka:

  • uelastycznia i regeneruje kręgosłup
  • masuje i dotlenia organy wewnętrzne brzucha
  • pobudza trawienie i usuwa toksyny z organów wewnętrznych
  • wspomaga metabolizm

Film znajdziecie na https://gabinetjogi.pl/https:/gabinetjogi.pl/produkt/067-parivrtta-parsvakonasana/ Wspaniałej praktyki!

Opublikowano Dodaj komentarz

Metoda Iyengara – to joga „szyta na miarę”

W naszej szkole praktykujemy jogę metoda Iyenagara. Do ćwiczeń używamy różnych pomocy takich jak krzesła, paski, koce, czy kostki. Dzięki temu możemy wybrać wariant asany dostępny i korzystny dla nas w danym momencie.

Każdy z nas ma trochę inną budowę anatomiczną, inną historię życia, inną dietę, lub po prostu inny dzień. To wszystko wpływa na to, czy dana pozycja jogi jest dla nas bardziej dostępna, czy może stanowi dla nas większe wyzwanie.

Jednakże  dzięki używaniu pomocy, każdy z nas może praktykować jogę, niezależnie od zewnętrznych uwarunkowań. Można by rzec, że metoda ta jest jak „joga szyta na miarę”, którą dopasowujemy idealnie do naszych potrzeb.

Opublikowano Dodaj komentarz

Pozycje stojące – zapraszamy na film o numerze 032

Pozycje stojące są bazą dla naszej praktyki. Wzmacniają i uelastyczniają ciało. Przygotowują do praktyki asan z innych grup. Przynoszą ulgę przy bólach pleców, korygują wady nóg. Redukują tkankę tłuszczową w talii, na biodrach i udach. Pomagają w redukcji wagi całego ciała. Poprawiają trawienie.

A to tylko nieliczne zalety praktyki asan stojących.

W załączeniu przesyłamy zwiastun do filmu o numerze 032 https://gabinetjogi.pl/https:/gabinetjogi.pl/produkt/032-przygotowanie-do-urdhva-prasarity-ekapadasany/.

Zapraszamy do wypożyczania!

Opublikowano Dodaj komentarz

Nauka pozycji odwróconych – film o numerze 065

Zapraszamy do wypożyczenia filmu o numerze 065 https://gabinetjogi.pl/https:/gabinetjogi.pl/produkt/065-salamba-sirsasana-i-salamba-sarvangasana/,  podczas którego dowiesz się jak wykonać Salamba-sirsasanę – stanie na głowie oraz Salamba–sarvangasanę – świecę. Poznasz też przeciwskazania do wykonania klasycznych  wariantów tych asan oraz pozycje, które możesz wykonywać w zamian.

Opublikowano Dodaj komentarz

Pasywne wygięcia do tyłu – zapraszamy na film o numerze 055

Zapraszamy na film o numerze 055 https://gabinetjogi.pl/https:/gabinetjogi.pl/produkt/055-pasywne-wygiecia-do-tylu/ , poświęcony praktyce pasywnych wygięć do tyłu, z użyciem pomocy. Praca podczas zajęć jest statyczna, łagodnie otwierająca i przygotowująca do wykonania Urdhva-dhanurasany, czyli mostka.

Film umieściliśmy w kategorii poczatkującej, niemniej jednak zapraszamy też uczniów średnio zaawansowanych.

Dla zachęty przedstawiamy zwiastun.

Opublikowano Dodaj komentarz

Krauncasana – zapraszamy na film nr 040

Zapraszamy do wypożyczania filmu o numerze 040. Dla zachęty przedstawiamy zwiastun. Filmu przygotowuje do wykonania Krauncasany – pozycji czapli – https://gabinetjogi.pl/kategoria-produktu/zajecia-srednio-zaawansowane/zajecia-srednio-zaawansowane-siady-skrety-sklony/

Praktyka Krauncasany:

  • całkowicie rozciąga nogi i ćwiczy mięśnie nóg
  • regeneruje narządy jamy brzusznej
  • wycisza umysł

Do zobaczenia na macie!

Opublikowano Dodaj komentarz

Parivrtta-ardha-candrasana

Dziś przedstawiamy zwiastun do filmy nr 042 https://gabinetjogi.pl/https:/gabinetjogi.pl/produkt/042-parivrtta-ardha-candrasana/ , którego tematyką są pozycje stojące skręcone, w tym Parivrtta-ardha-candrasana, której praktyka:

  • tonizuje uda i łydki
  • wzmacnia mięśnie bioder
  • polepsza funkcjonowanie mięśni pleców i kręgosłupa
  • uśmierza bóle pleców
  • rozszerza klatkę piersiową
  • aktywizuje narządy brzucha

Wybierzcie lekcję, rozwińcie matę i cieszcie się praktyką jogi w najdogodniejszym dla Was czasie i miejscu.

Opublikowano Dodaj komentarz

ASANY – pozycje jogiczne

Trzecim członem ośmiostopniowej ścieżki jogi  są ASANY (pozycje jogi), które praktykujemy w naszej szkole.

Według klasycznego podejścia pozycja jogiczna winna być nieruchoma i wygodna, jak np. padmasana (pozycja lotosowa), bhadrasana (pozycja miła), virasana (pozycja bohaterska), svastikasana (pozycja pomyślności), dandasana (pozycja kija), sopaśraya ( z podpórką), paryanka (leżowa), krauncanisadana (pozycja kulikowa), hastinisadana (pozycja słonia), ustranisadana (pozycja wielbłądzia), samasasthasana (pozycja zrównoważona), sthirasukha (nieruchoma i wygodna), yathasukha (byle wygodna) – oto te asany i im podobne należy uprawiać. Jogasutry Jogabhaszja, II.46, tłum. Leon Cyboran

Jak można zauważyć początkowo pozycji jogicznych, w klasycznych tekstach było znacznie mniej niż w dzisiejszych czasach. W Świetle jogi, B.K.S Iyengara wymienione jest już 200, a jeśli dodamy do tego liczne  ich warianty, to możliwości praktykowania mamy naprawdę wiele.

IMG_8175