Opublikowano Dodaj komentarz

Zapraszamy na tydzień wygięć do tyłu

W tym tygodniu zapraszamy na praktykę energetyzujących wygięć do tyłu. Upały, które do nas dotarły natchnęły nas do przedstawienia asany, w której układ ciała przypomina kanapę.  Stąd też nazwa tej pozycji – Paryankasana – paryanka znaczy łóżko,kanapa,sofa.

Jej praktyka:

  • rozszerza płuca poprzez wyciągnięcie okolicy grzbietu
  • rozciąga mięśnie szyi
  • stymuluje tarczycę i przytarczycę do optymalnego działania
Opublikowano Dodaj komentarz

Od jutra rozpoczynamy tydzień siadów, skrętów i skłonów

Gdziekolwiek jesteście, cokolwiek robicie czasem warto usiąść i zatrzymać się na chwilę…A my mamy kilka sposobów, jak to zrobić efektywnie.

Już od jutra zapraszamy Was serdecznie do praktyki siadów, skrętów i skłonów. Dla zachęty na zdjęciu przedstawiamy Upavistha-konasanę, której praktyka:

  • rozciąga ścięgna podkolanowe
  • poprawia krążenie krwi w narządach miednicy i utrzymuje je w zdrowiu
  • uśmierza rwę kulszową
  • pobudza pracę jajników i reguluje cykl menstruacyjny
  • uspakaja i wycisza

Praktykujcie jogę razem z nami na www.gabinetjogi.pl  w swoim rytmie…

Opublikowano Dodaj komentarz

Dziś polecamy film o numerze 042

Czy praktykowaliście pozycje stojące w tym tygodniu? – zapraszamy na nasz portal www.gabinetjogi.pl . Znajdziecie tu kilka ciekawych inspiracji. Dziś polecamy film o numerze 042 dla naszych średnio zaawansowanych uczniów. Tematyką filmu są pozycje stojące skręcone, w tym Parivrtta-ardha-candrasana, o której pisaliśmy w poprzednim poście.

Dla zachęty dołączamy zwiastun filmu

Serdecznie zapraszamy!

Opublikowano Dodaj komentarz

Zapraszamy na tydzień pozycji stojących

W tym tygodniu serdecznie zapraszamy na naszą platformę www.gabinetjogi.pl  do praktyki pozycji stojących.

Na zdjęciu przedstawiamy Parivrtta-ardha-candrasanę, której praktyka:

  • tonizuje uda i łydki
  • wzmacnia mięśnie bioder
  • polepsza funkcjonowanie mięśni pleców i kręgosłupa
  • uśmierza bóle pleców
  • rozszerza klatkę piersiową
  • aktywizuje narządy brzucha

Wybierzcie lekcję, rozwińcie matę i cieszcie się praktyką jogi w najdogodniejszym dla Was czasie i miejscu.

Opublikowano Dodaj komentarz

Zapraszamy na tydzień powitań słońca

Zapraszamy na tydzień powitań słońca, pozycji brzusznych i balansów, które dodadzą nam siły, energii oraz wiary w swoje możliwości. Poniżej prezentujemy wskazówki jak znaleźć rozluźnienie podczas praktyki jogi, co wydaje nam się szczególnie istotne właśnie w tym tygodniu.

„Do pozostania w asanie potrzebna jest wytrzymałość. W celu doskonalenia asany potrzebna jest cierpliwość i dyscyplina. Asana nie pojawi się przez robienie cierpiętniczych min. A zatem, jak uczynić ból znośnym? Wiemy już, że musimy wypracować wypoczynek w pozycji; trzeba się rozluźnić nawet przy utrzymywaniu koniecznej ilości napięcia. Rozluźnianie może rozpocząć się uwalnianiem stresu zgromadzonego w skroniach i komórkach mózgu. Przeciążony mózg zostaje odstresowany przez rozluźnienie oczu i skroni. To z kolei uwalnia od stresu nerwy i włókna mięśniowe. W taki właśnie sposób można zmienić nieznośny ból na ból dający się tolerować. Pojawi się wtedy czas i przestrzeń na ostateczne opanowanie asany i całkowite wyeliminowanie bólu.” Joga światłem życia, B.K.S. IYENGAR

Na zdjęciu przedstawiamy Astavakrasanę, której praktyka wzmacnia nadgarstki, ramiona i mięśnie brzucha.

Opublikowano Dodaj komentarz

Zapraszamy na film o numerze 063

W tym tygodniu szczególnie polecamy osobom praktykującym film, o numerze 063, poświęcony pasywnej praktyce otwierającej obszar miednicy przy jednoczesnym ustawieniu jej w taki sposób, aby wygenerować i zachować Uddyiana-bandhę. Podczas zajęć wykonamy również Sirsasanę i Niralmaba-sarvangasanę.

Zajęcia poświęcone są spokojnej, wyciszającej, regenerującej i regulującej układ hormonalny praktyce. Film znajdziecie na www.gabinetjogi.pl

Wspaniałej praktyki!

Opublikowano Dodaj komentarz

Uttanasana

„Po zakończeniu ćwiczenia odczuwa się ciszę i chłód, oczy błyszczą, a umysł jest spokojny”, to fragment opisujący Uttanasanę w Świetle jogi, B.K.S. Iyengara, który nam się bardzo podoba. Ponadto jej praktyka:

  • tonizuje i uelastycznia mięśnie nóg
  • rozciąga kręgosłup oraz regeneruje jego nerwy
  • redukuje tkankę tłuszczową brzucha
  • pobudza pracę wątroby, śledziony i nerek
  • uśmierza bóle żołądka oraz bóle menstruacyjne
  • spowalnia akcję serca
  • uspakaja i pomaga pozbyć się przygnębienia

Zapraszamy do wspólnej praktyki na www.gabintjogi.pl. Przed nami tydzień wspaniały relaksów.

Opublikowano Dodaj komentarz

Zregeneruj się z filmem o numerze 055

Czy praktykowaliście już w tym tygodniu wygięcia do tyłu?

Niezmiennie zapraszamy na naszą platformę www.gabinetjogi.pl, gdzie znajdziecie wiele różnych lekcji jogi.

W tym tygodniu polecamy film o numerze 055, który poświęcony jest praktyce pasywnych wygięć do tyłu, z użyciem pomocy. Praca podczas zajęć jest statyczna, łagodnie otwierająca i przygotowująca do wykonania Urdhva-dhanurasany, czyli mostka.

A dla zachęty zwiastun.