Opublikowano Dodaj komentarz

Zapraszamy na tydzień powitań słońca

Zapraszamy na tydzień powitań słońca, pozycji brzusznych i balansów, które dodadzą nam siły, energii oraz wiary w swoje możliwości. Poniżej prezentujemy wskazówki jak znaleźć rozluźnienie podczas praktyki jogi, co wydaje nam się szczególnie istotne właśnie w tym tygodniu.

„Do pozostania w asanie potrzebna jest wytrzymałość. W celu doskonalenia asany potrzebna jest cierpliwość i dyscyplina. Asana nie pojawi się przez robienie cierpiętniczych min. A zatem, jak uczynić ból znośnym? Wiemy już, że musimy wypracować wypoczynek w pozycji; trzeba się rozluźnić nawet przy utrzymywaniu koniecznej ilości napięcia. Rozluźnianie może rozpocząć się uwalnianiem stresu zgromadzonego w skroniach i komórkach mózgu. Przeciążony mózg zostaje odstresowany przez rozluźnienie oczu i skroni. To z kolei uwalnia od stresu nerwy i włókna mięśniowe. W taki właśnie sposób można zmienić nieznośny ból na ból dający się tolerować. Pojawi się wtedy czas i przestrzeń na ostateczne opanowanie asany i całkowite wyeliminowanie bólu.” Joga światłem życia, B.K.S. IYENGAR

Na zdjęciu przedstawiamy Astavakrasanę, której praktyka wzmacnia nadgarstki, ramiona i mięśnie brzucha.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.